Avainsanakirja

Sanaselitykset

A-ständi

Katustandy, katusieppari, katupuhuja, mainosteline, katupukki, A-pukki, A-standy, A-board, tuuliteline, windmaster, windy, heiluri ja kaikki muut perinteisen printtimainonnan tuotteet onnistuu saada myös meidän kautta.

Palaa alkuun


Aamiainen

Päivän tärkein ateria.

Palaa alkuun


Aate

Aate on vuonna 2008 perustettu tamperelainen täyden palvelun mainostoimisto. Sana aate tarkoittaa ajatusta tai ideaa.

Palaa alkuun


AD (Art Director)

AD (Art Director), eli Masa on mainostoimiston visuaalisista asioista vastaava suunnittelija.

Palaa alkuun


Aineisto

Valmis painoaineisto on viimeisen päälle tehty ja toimitettu.

Palaa alkuun


Animointi

Animaatiossa on taikaa. Kun piirrokset ja kuvitukset heräävät henkiin, on kerronnassa vain mielikuvitus rajana. Animoidut elementit elävöittävät verkkosivut ja tuovat videosisältöön maagisen loppusilauksen.

Palaa alkuun


Apple

The Tuote.

Palaa alkuun


Artikkeli

Kaiken mittaiset asiatekstit on syytä rakentaa niin, että aiheeseen perehdytään ensin ja vasta sen jälkeen kerrotaan aiheesta artikkelin avulla muille. Hyvä artikkeli on miellyttävä lukea ja se kertoo aiheesta jotakin sellaista, mikä saa lukijan nauttimaan lukemastaan.

Palaa alkuun


Asiakas

Asiakas on henkilö tai yritys, joka on meille se kaikista tärkein.

Palaa alkuun


Asiakaskokemus

Asiakaskokemus viittaa organisaation ja asiakkaan väliseen vuorovaikutussuhteeseen.

Palaa alkuun


Asiakaslehti

Asiakaslehti on yritysten käyttämä yritysjournalismin väline, jonka avulla yritys voi kertoa omasta arvomaailmastaan ja toiminnastaan. Harkittu punainen lanka, hyvät kuvat, kiinnostava sisältö, siinä toimivan asiakaslehden resepti.

Palaa alkuun


Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu on se, mitä asiakas kokee ja kohtaa asioidessaan yrityksen tai palvelun tarjoajan kanssa.

Palaa alkuun


Assistentti

AD:n apuna työskentelee AD-assistentti tai graafinen suunnittelija.

Palaa alkuun


ATK

Automaattinen tietojenkäsittely.

Palaa alkuun


Autoteippaukset

Ajatuksella teipattu auto erottuu edukseen.

Palaa alkuun


Avainlippu

Avainlippu voidaan myöntää Suomessa valmistetulle tuotteelle tai Suomessa tuotetulle palvelulle.

Palaa alkuun


Beach flag

Beach Flagit eli rantaliput tai mainosliput on suosittu tapa tehostaa näkyvyyttä.

Palaa alkuun


Bestis

Me ollaan mainonnan bestiksiä.

Palaa alkuun


Blogi

Blogi on yleisimmin verkkosivusto johon tuotetaan sisältöä yhden tai useamman käyttäjän toimesta. Blogin avulla tavoitat uusia asiakkaita ja ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita sisällöstäsi.

Palaa alkuun


Brand Book

Brändikirja asettaa yksityiskohtaiset ohjeet brändin identiteetin ylläpitämiseksi kaikilla liiketoiminnan osa-alueilla. Laajempi kokonaisuus, joka sisältää myös graafisen ohjeiston. Mukana on myös muita olennaisia brändiin liittyviä elementtejä, kuten tapa puhua ja yrityksen tarina.

Palaa alkuun


Brief

Briiffi perehdyttää ja antaa tarvittavat tiedot.

Palaa alkuun


Brändi

Brändi on tuote tai tuotemerkki, yritys, henkilö tai muu vastaava, jolle on syntynyt tai esimerkiksi markkinoinnin avulla luotu laaja, yleensä myönteinen, tunnettuus.

Palaa alkuun


Brändi-identiteetit

Tulevaisuuteen asetettu tavoitekuva. Mitkä asiat saavat kohderyhmät valitsemaan brändin ja millä keinoilla brändiä on tarkoitus vahvistaa. Huolella suunniteltu brändi-indentiteetti on joukko haluttuja mielleyhtymiä, joita tavoitellaan pitkäjänteisesti.

Palaa alkuun


Brändilupaus

Asiakkaalle annettava lupaus siitä, mitä yhteisellä matkalla on odotettavissa. Kiteyttää hyödyt ja kokemukset. Olennaista on, että lupaus myös pidetään.

Palaa alkuun


Brändin kirkastus

Usein brändi kaipaa huomiota matkan varrella enemmän tai vähemmän. Kun se vaatii enemmän, kannattaa brändi räjäyttää auki ja koota ajatuksella uuteen muotoon. Visuaalisen ilmeen uudistus on pieni osa tätä työtä.

Palaa alkuun


Brändistrategia

Parhaimmillaan selkeä ja pitkäjänteinen. Kertoo kuinka brändi asettuu tukemaan liiketoimintastrategiaa.

Palaa alkuun


Business

Me emme yritä. We do business!

Palaa alkuun


Comic Sans

Paljon parjattu kirjasintyyppi.

Palaa alkuun


Copywriter

Copywriter, eli Markku, on markkinointiviestinnän ammattilainen, jonka tehtävänä on perinteisesti mainosten ideointi ja tekstien kirjoittaminen.

Palaa alkuun


Creative

Luova suunnittelija kykenee luomaan tai keksimään uutta. Tätä me Aatteella tehdään.

Palaa alkuun


CV

CV (Curriculum Vitae) eli ansioluettelo on työhakemuksen liitteeksi lisättävä katsaus työnhakijan työkokemukseen, koulutukseen ja muihin taitoihin. Näitä käydään läpi joka viikko.

Palaa alkuun


Design from Finland

Merkki tekee suomalaisen muotoiluosaamisen näkyväksi.

Palaa alkuun


Design Management

Tämän avulla muokataan ja hallitaan yrityskuvaa.

Palaa alkuun


Digipaino

Digipaino on painotekniikka jolla paperille muodostetaan kuva suoraan digitaalisesta lähteestä. Asiakkaalle tämä tarkoittaa edullisempaa vaihtoehtoa painotöille.

Palaa alkuun


Digistrategia

Yrityksen näkyvyys tapahtuu pääosin verkossa. Digistrategiassa kirjataan pitkäjänteiset pelisäännöt sille, kuinka yritys näkyy digitaalisessa maailmassa.

Palaa alkuun


Duuni

Mukavia ihmisiä, parhaita asiakkaita ja loistavia töitä!

Palaa alkuun


Erinomainen

Erittäin hyvä tai tavallista parempi mainostoimisto.

Palaa alkuun


Esite

Sisältö kiinnittää jo esitteen kannessa lukijan huomion ja kuljettaa hänet mielenkiintoiselle matkalle kohti ostopäätöstä. Hyvä suomen kieli mahdollisten natiivin tuottamine kieliversioiden kera tarjoilee kiteytetysti halutun asian ja luo osaltaan hyvää yrityskuvaa.

Palaa alkuun


Esitys

Vau, mahtavaa, bravo ja juuri näin! Näitä odotetaan jännityksellä.

Palaa alkuun


Etiketti

Etikettejä on monenlaisia, mutta meille etiketti on usein osa tuotteen imagoa.

Palaa alkuun


Etusivu

Sivuista tärkein, oli kyseessä sitten printti tai digi.

Palaa alkuun


Evoluutio

Tässä ollaan ja eteenpäin mennään. Aina.

Palaa alkuun


Facebook

Internetissä toimiva mainosrahoitteinen yhteisöpalvelu.

Palaa alkuun


Fantastinen

Suurenmoinen ja loistava mielikuvitus!

Palaa alkuun


Fontti

Kirjasintyyppi eli fontti (myös kirjaintyyppi tai kirjasinlaji) on yhtenäiseen asuun piirretty merkkiryhmä, joka tavallisesti koostuu kirjaimista, numeroista sekä väli- ja erikoismerkeistä.

Palaa alkuun


Frekvenssi

Toistokontrolli eli kuinka monta kertaa korkeintaan samaa mainosta näytetään samalle käyttäjälle.

Palaa alkuun


Google

Maailman käytetyin hakukone.

Palaa alkuun


Graafinen ohjeisto

Kun brändille on saatu suunniteltua toimiva visuaalinen ilme, on syytä varmistaa, että ilmettä noudatetaan säntillisesti. Yrityksen graafinen ilme kootaan graafiseen ohjeistukseen, joka määrittelee yksityiskohtaisesti kaikkien graafisten elementtien käytön.

Palaa alkuun


Graafinen suunnittelija

Tai visuaalinen suunnittelija luo ulkoasun esimerkiksi ilmoituksiin, painotuotteisiin, sähköisiin julkaisuihin, tv-spotteihin, animaatioihin, logoihin ja yritystunnuksiin, pakkauksiin, kyltteihin, merkkeihin ja opasteisiin.

Palaa alkuun


Haastattelu

Hyvin rakennettu haastattelu sisältää brändinrakennuksen kannalta olennaisia kysymyksiä. Haastattelussa luodaan haastateltavalle rento ilmapiiri, jolloin hän vastaa useampisanaisesti. Syntyvä teksti on tottakai tyylikästä hyväksyttää haastateltavalla.

Palaa alkuun


Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi tarkoittaa toimenpiteitä, joilla pyritään parantamaan yksittäisen verkkosivun tai kokonaisen verkkosivuston sijoituksia hakukoneiden hakutulosten luettelossa tiettyjä hakusanoja käytettäessä. Kysy lisää Tonilta.

Palaa alkuun


Harjoittelu

Tekee mestarin. Jos kiinnostuit, lähetä meille hakemus!

Palaa alkuun


Heja Sverige!

Lahjakas naapurimme <3

Palaa alkuun


Helsinki

Rakas pääkaupunki. Täältä on haettu yli kahdenkymmenen vuoden kokemus myös Aatteeseen.

Palaa alkuun


Hissipuhe

On mahdollisimman lyhyt, ytimekäs ja selkeä, sekä mahdollisimman kuvaava vastaus kysymykseen ”Mitä yrityksesi tekee”.

Palaa alkuun


Huippu

Huippuhomma, huipputyyppi, huipputoimisto jne.

Palaa alkuun


Huomioarvo

Yksi tapa mitata mainonnan onnistumista.

Palaa alkuun


Ilmoitukset

Perinteinen printtimainonta on murroksessa, mutta tietyt kohderyhmät tavoitetaan edelleen tehokkaimmin ilmoitusten kautta. Lehtien sivuilla on tärkeää, että ilmoituksesta erottuu brändiä tukeva visuaalinen ilme sekä viesti, joka saa aikaan toimintaa.

Palaa alkuun


Iloinen

Elämänasenne.

Palaa alkuun


Imago

Henkilön tai yrityksen itsestään antama kuva tai vaikutelma. Tätä me pyrimme vahvistamaan ja uudistamaan tarpeen mukaan.

Palaa alkuun


Infografiikka

Kuva kertoo usein enemmän kuin tuhat sanaa. Tämä korostuu erilaisissa esityksissä, kuten pahimmillaan umpitylsää Powerpointia käytettäessä. Informatiivisen datan ei tarvitse näyttää unettavalta, vaan se potkaistaan infografiikan avulla eloon!

Palaa alkuun


Instagram-video

Kuvavirrasta hyppäävät esiin vain oikeasti erilaiset. Me autamme sinua erottumaan eduksesi silloinkin, kun aikaa on vähän ja kilpailua paljon.

Palaa alkuun


Jakaminen

Suoramainokset toimii edelleen kun valitaan oikea kohderyhmä, viesti ja tapa toteuttaa se.

Palaa alkuun


Jakotuote

Hyvä mainoslahja jättää asiakkaalle pidempikestoisen muistijäljen.

Palaa alkuun


Joutsenmerkki

Pohjoismaissa käytettävä virallinen ympäristömerkki.

Palaa alkuun


Juliste

Modernia printtitaidetta jo 1800-luvulta saakka. Näitä tehdään paljon edelleen.

Palaa alkuun


Kampanja

Ajatuksella suunniteltu toimintakokonaisuus päämäärän saavuttamiseksi.

Palaa alkuun


Kampanjasuunnittelu

Tuotteita ja palveluita on myynnissä alalla kuin alalla pilvin pimein. Kampanjasuunnittelussa on tärkeintä tavoittaa kohderyhmät luontaisessa ympäristössä ja tuoda markkinoinnissa esille niitä ydinasioita, jotka liittyvät brändiin, kiinnittävät kohderyhmien huomion ja saavat aikaan toimintaa.

Palaa alkuun


Kampanjaviesti

Toimivassa kampanjassa kohderyhmien huomio kiinnitetään käyttävällä ytimekästä ja oivaltavaa kieltä. Toistuvat hokemat saavat näkijän tunnistamaan sisällön tutun yrityksen tuottamaksi, ja kehotukset saavat aikaan toimintaa.

Palaa alkuun


Kehotus (call to action)

Suoraa toimintaa!

Palaa alkuun


Kiire

Joskus on, mutta hyvä niin.

Palaa alkuun


Kirjapaino

Tärkeä yhteistyökumppani. Meidän kautta saat aina parhaat tarjoukset.

Palaa alkuun


Kirjasin

Kirjasin eli fontti (myös kirjaintyyppi tai kirjasinlaji) on yhtenäiseen asuun piirretty merkkiryhmä, joka tavallisesti koostuu kirjaimista, numeroista sekä väli- ja erikoismerkeistä.

Palaa alkuun


Kirjekuoret

Näitä saat myös meiltä monessa eri muodossa ja personoituna.

Palaa alkuun


Konsepti

Tässä vaiheessa perusasioiden, kuten tuotteen tai palvelun sekä kohderyhmien täytyy olla tarkasti selvillä. Konseptilla kuvataan se jokin juttu, joka kantaa läpi markkinointiviestinnän kentän ja ohjaa sekä asiakasta että toimiston suunnittelijoita työssään.

Palaa alkuun


Koulutus

Me koulutamme ja koulutumme. Näin tiedetään mistä puhutaan.

Palaa alkuun


Kovalevy

Tällainen löytyy koneesta ja ihmisen päästä. Pidä siitä hyvää huolta. Päivitä ja puhdista.

Palaa alkuun


Kuvauspöytä

Ministudio, johon kasataan säännöllisin väliajoin julkisuuteen halajavia tuotteita näyttämään parhaat puolet itsestään. Salamavalojen loisteesta on tunnetusti lyhyt matka kuluttajien suosikiksi.

Palaa alkuun


Kuvitus

Varsinkin abstraktit yrityksiin liittyvät asiat on usein hyvä esittää piirrosten kautta. Kuvituksia voidaan käyttää esimerkiksi verkkosivuilla, kirjoissa ja julisteissa. Ne ovat aina uniikkeja teoksia, ja saavat kilpailijat haukkomaan henkeään.

Palaa alkuun


Kännykkä

Paljon enemmän kuin puhelin.

Palaa alkuun


Käyntikortti

Ojennetaan yleensä tuntemattomalle henkilölle. Kertoo antajastaan perustiedot. Parhaimmillaan kortti laitetaan visusti talteen ja se herättää kiinnostusta kortin antajaa ja hänen edustamaansa yritystä kohtaan.

Palaa alkuun


Käyttöliittymän ulkoasusuunnittelu

Hyvä käyttöliittymä on helppo käyttää ja sitäkin helpompi ymmärtää. Parhaat käyttöliittymän ulkoasusuunnitelmat saat tilattua meiltä Aatteelta.

Palaa alkuun


Lakana

Näyttäviä mainoslakanoita tehdään moneen eri kokoon. Ja materiaalivaihtoehtoja katsotaan kohteen mukaan.

Palaa alkuun


Laskeutumissivu

Tärkeä osa kampanjaa.

Palaa alkuun


Liikemerkki

Liikemerkki on usein logon (nimiosan) yhteydessä tai erikseen käytettävä symboli. Kts. logo.

Palaa alkuun


Liikunta

Tärkeä osa elämää ja työssä jaksamista.

Palaa alkuun


LinkedIn

Verkostoitumisväline.

Palaa alkuun



Logosuunnittelu

Logolla on valtava määrä tehtäviä. Sen kertoo parhaimmillaan yksin yrityksestä sen nimen ja toimialan, sekä viestii yrityksen arvoista ja kiinnostuksen kohteista. Hyvä logo toimii kaikissa kanavissa ja siitä käytetään erilaisia versioita eri tilanteissa.

Palaa alkuun


Loistava

Tai todella hyvä. Yksi adjektiivi meistä toimistona.

Palaa alkuun


Lounas

Lähdetään lounaalle! Tammela ja keskustan alue on täynnä herkullisia lounaspöytiä.

Palaa alkuun


Luksus

Elämässä pitää olla vähän luksusta. Ja aatetta.

Palaa alkuun


Luova suunnittelu

Kun asiat tehdään intohimolla, ovat mahdollisuudet onnistumiseen paremmat. Loistava lopputulos syntyy, kun mahdollisimman eri vinkkeleistä asioita ajattelevat suunnittelijat haastavat itseään ja toisiaan hyvässä hengessä. Luovuuden kanssa synnytään, mutta sitä on syytä kehittää jatkuvasti.

Palaa alkuun


Maailmanmenestys

Näitäkin on nähty. Ja tehty.

Palaa alkuun


Maantietaulu

Diginä tai printtinä. Kaikki onnistuu!

Palaa alkuun


Mac

Macintoshin käyttöjärjestelmä.

Palaa alkuun


Mainos

Näitäkin me tehdään.

Palaa alkuun


Mainosnäyttöjen materiaali

Näy siellä, missä ihmiset ovat. Videomainonta tavoittaa kohderyhmät verkon lisäksi myös kaupunkien ostoskeskuksissa sekä vilkkaiden liikenneväylien varrella.

Palaa alkuun


Mainostoimisto

Aate.

Palaa alkuun


Media

Vaihtoehtoja on monia. Ja strategisessa suunnittelussa osataan valita ne oikeat.

Palaa alkuun


Megatrendit

Näitä mekin tutkitaan ja seurataan. Pitää olla hyvä vainu asioista.

Palaa alkuun


Menestys

Sitä me kaikille toivotaan.

Palaa alkuun


Microsoft

Hallitaan myös Wordit, Exelit ja PowerPointit.

Palaa alkuun


Mittaaminen

Todelliset tulokset ratkaisee. Meiltä ja yhteistyökumppaneilta löytyy oikeat työkalut.

Palaa alkuun


Mukava

Henkilökunta.

Palaa alkuun


Musiikki

”Ain laulain työtäs tee”.

Palaa alkuun


Nettisivut

Kyllä vain. Onnistuu. Ja paaaljon paaaljon enemmän. Soita vaikka Tonille ja kysy. Kaikki onnistuu!

Palaa alkuun


Neukkari

Aatteen valomainoksen valaisema tila, johon keräännytään ystävien kanssa suunnittelemaan toimivaa markkinoinnille. Tilan keskialueella sijaitsee pöytä, jonka päälle kasautuu tietotekniikkaa, energiaa tuottavia, asiallisia syötäviä sekä muistikirjoja.

Palaa alkuun


Näyttö

Eri muotoisia ja kokoisia näyttöjä tuijotetaan päivittäin ympäri maailmaa. Tärkeä media ja työkalu.

Palaa alkuun


Opas

Hyvä opas on selkeä ja informatiivinen. Unohtamatta taitavaa taittoa.

Palaa alkuun


Optimointi

Toni tietää. Soita ja kysy!

Palaa alkuun


Osaaja

Aate ja asiakkaat. Alan ammattilaisia kaikki.

Palaa alkuun


Osaava

Henkilökunta.

Palaa alkuun


Painotuotteet

Painomenetelmien tunteminen antaa printtimateriaalien suunnitteluun valtaisan edun. Se, että sanomalehti-ilmoitus näyttää raikkaalta, käyntikortti herättää huomion ensikättelyssä ja pakkauksen logo loistaa kiiltolakkauksensa ansiosta ei ole tuuria. Se on menetelmien tuntemista.

Palaa alkuun


Pakkaussuunnittelu

Kunnon pakkaus kiteyttää brändin houkuttelevasti kuluttajan ulottuville. Se erottuu myyvästi hyllystä, kertoo olennaiset asiat selkeästi ja suojaa tuotetta koko toimitusketjun matkan.

Palaa alkuun


Palaute

Tätä tarvitaan jotta voidaan kehittyä ja loistaa. Hyvää ja huonoa. Anna palaa!

Palaa alkuun


Palaveripulla

Palavereissa kautta aikojen tarjoiltu käntty, josta pyritään pääsemään tätä nykyä eroon. Toki joskus täytyy olla tarjolla makeaa mössötettävää, mutta usein korvaamme pullan vaikkapa hedelmällä. Pääasia on, ettei tarvitse ajatella tyhjin vatsoin.

Palaa alkuun


Palkinto

Näitä on myös voitettu, mutta silti tärkeintä meille on asiakkaan menestys.

Palaa alkuun


Palvelumuotoilu

Palvelujen innovointia, kehittämistä ja suunnittelua.

Palaa alkuun


Paras

Työpaikka? Mainostoimisto? Kaupunki? Kyllä!

Palaa alkuun


PC

Kts. perkele.

Palaa alkuun


Pelipaita

Voidaan käyttää edelleen pelikentillä ja saattaisi siivittää kantajansa huimiin suorituksiin. Oheista yksilöä on kantanut Pyrinnön takamies Jaylon Tate Korisliigassa kaudella 2017-2018. Inspiroi tällä hetkellä erään mainostoimiston suunnittelijoiden ajattelutyötä neukkarin seinällä.

Palaa alkuun


Piirtopöytä

Meidän lahjakkaat kuvittajat piirtelee niin tablettiin kuin paperille.

Palaa alkuun


Pirkanmaa

Pirkanmaan pääkaupunki on Tampere ja sieltä löydät myös meidän toimiston.

Palaa alkuun


Portfolio

Taiteilijan ansiokansiosta löytyy parhaimmat duunit. Kannattaa muuten tsekata myös meidän referenssit!

Palaa alkuun


Powerpoint

Onnistuu! Toimivat pohjat ja näyttävät esitykset.

Palaa alkuun


Printti

Vanha kunnon printti. Toimii edelleen digin rinnalla. Ja ei pidä unohtaa upeita pakkauksia, kauniita käyntikortteja tai vaikka mahtavia messuosastoja.

Palaa alkuun


Pylväsmainos

Hyvä pylväsmainoskamppis on oiva media.

Palaa alkuun


Quality

Laatu. Siihen me panostetaan.

Palaa alkuun


QuarkXpress

Muinainen taitto-ohjelma. Alan expertit ja todelliset suunnittelijat ovat tehneet töitä tämän parissa.

Palaa alkuun


Rakkaus

Ahh, sitä on kaikkialla. Laittaa sukat pyörimään jaloissa. Niin kuin meidän hyvät kamppikset.

Palaa alkuun


Reality

Tätä pukkaa joka tuutista.

Palaa alkuun


Referenssi

Meillä on upeat referenssit. Ja asiakkaat!

Palaa alkuun


Reklamaatio

Tällainen pitää ehdottomasti tehdä kun ongelman / puutteen / virheen havaitsee.

Palaa alkuun


Rohkea

Tämäkin adjektiivi kuvaa hyvin Aatteen toimintaa. Ole sinäkin rohkea ja ota yhteyttä!

Palaa alkuun


Rollup

Edullinen tapa kaapata huomio. Myös kätevä kuljettaa. Kysy lisää!

Palaa alkuun


Sauna

Suomalainen stressinpoistaja.

Palaa alkuun


SEO

Toni ”SEO” Manninen.

Palaa alkuun


Silmälasit

Näkökykyä parantava häkkyrä, joka asetetaan sumuisena hetkenä silmien eteen. Löytyy monissa materiaaleissa, väreissä ja muodoissa. Oheinen yksilö silmälaseja soveltuu käytettäväksi lähitilanteissa ja sen linssit on valmistettu erityisesti erästä yrittäjää varten.

Palaa alkuun


Sisältö

Markku ”Sisältö” Kuumola.

Palaa alkuun


Sonos

Toimiston väsymätön trubaduuri. Eräässä Tampereen Tammelassa, tarkemmin Varastokadulla sijaitsevassa, toimistossa voi käyskennellä huoneesta toiseen saman, korvia hyväilevän musiikin jatkuessa koko matkan ajan.

Palaa alkuun


Sosiaalinen media

Kiinnostava sisältö sitoo potentiaaliset asiakkaat osaksi yrityksen markkinointia. Läpinäkyvä toiminta on aitoa ja myöntää rehdisti myös virheet. Oivaltava ja osallistava sisältö toimii parhaiten, kun sitä tehdään suunnitelmallisesti ja ydinviestejä toistaen.

Palaa alkuun


Sponsori

Tukee tarvittaessa.

Palaa alkuun


Stanssi

Stanssityökalua tarvitaan usein mitä upeamissa painotöissä. Kysy Masalta lisää!

Palaa alkuun


Strategia

Etukäteen suunnitellut toimenpiteet voittavat turhan hötkyilyn 6-0. Kun tehtävät asiat on tarkasti määritelty, tiedetään kaiken aikaa mihin suuntaan markkinointiviestintää viedään ja kaikki tekeminen tähtää varmistamaan yrityksen menestymisen.

Palaa alkuun


Suomi Finland

Land of a Thousand lakes.

Palaa alkuun


Suosittelu

Näistä me tykätään. Ja suositteluiden avulla mekin olemme saaneet aivan mahtavia asiakasuhteita.

Palaa alkuun


Sähköpöytä

Helpottaa konttorirotan selkävaivoja.

Palaa alkuun


Taitto

Esitteiden, flyereiden, kirjojen tai muiden painotuoteiden taittaminen on oma taiteenlajinsa. Työstä täytyy saada yrityksen visuaaliseen ilmeeseen sopiva, mukavassa suhteessa kaunista typografiaa ja näyttävää kuvaa yhdistelevä kokonaisuus.

Palaa alkuun


Tampere

Home sweet home.

Palaa alkuun


Tarina

Kohderyhmille on syytä kertoa, millaisen yrityksen kanssa he ovat tekemisissä. Tarinat ovat olennainen osa tuloksellista brändinrakennusta – niiden avulla sitoutetaan samoja arvoja arvostavat kuluttajat pitkälle, yhteiselle matkalle.

Palaa alkuun


Tarrat

Tarraa tehdään monenmoista. Kysy lisää!

Palaa alkuun


Tavoitteet

Tästä on hyvä lähteä heti alussa.

Palaa alkuun


Teippaukset

Meillä suunnitellaan näyttävät teippaukset esimerkiksi autoihin ja liiketiloihin.

Palaa alkuun


Tiedote

Tiedote rakennetaan napakaksi peruspaketiksi, joka antaa toimittajalle tarvittavat tiedot kirjoittaa oman juttunsa. Mahdollinen tuotteen tai palvelun hehkutus on syytä jättää toimittajan kontolle, imelät tai sekavat tiedotteet kokevat karun kohtalon.

Palaa alkuun


Tietokone

Tärkeä työkalu myös mainostoimistossa.

Palaa alkuun


Tietokoneen ajokortti

Ainakin Masa Jokela omistaa tällaisen. Ajettu vuonna -95.

Palaa alkuun


Tulevaisuuden trendit

Näitä mekin tutkitaan ja seurataan. Pitää olla hyvä vainu asioista.

Palaa alkuun


Tulevaisuus

Sitä kohden.

Palaa alkuun


Tullintori

Aatteen naapurissa. Se kolmas kauppakeskus.

Palaa alkuun


Tuotanto

Vaikka olemme kovia ideoimaan, meiltä löytyy myös tehokas tuotantotiimi.

Palaa alkuun


Tuotteistaminen

Kuinka myyntiä saadaan kehitettyä mahdollisimman tehokkaaksi? Tärkeä osa prosessia on osoittaa kohderyhmille tuotteen tai palvelun arvo ja tarjota sen jälkeen mahdollisimman houkuttelevia paketteja, joista on helppo valita suosikkinsa.

Palaa alkuun


TV-spotti

Ei tuotantoa niin suurta, etteikö se onnistuisi Aatteen kautta. Kun haluat viestisi kotisohville kautta maan valitse toimisto, joka kehittää SEN idean, jolla huomio kiinnittyy brändisi arvoisella tavalla.

Palaa alkuun


Twitter

Yhteisö- ja mikroblogipalvelu.

Palaa alkuun


Typografia

Maailma on täynnä erilaisia fontteja – jotkut upeita, jotkut vähemmän upeita. Joka tapauksessa kirjasinten ulkoasu näkyy visuaalisuudessa vahvasti. Eheä kokonaisuus on sekä helposti luettavissa että silmää sopivalla tavalla kutkuttava.

Palaa alkuun


Uskallus

Poistu mukavuusalueelta. Se johtaa usein upeisiin kokemuksiin.

Palaa alkuun


Uusi

Se on aina uusi.

Palaa alkuun


Uutiset

Poikkea kupposelle kahvia. Juttellaan vaikka uutisista ja säästä.

Palaa alkuun


Uutiskirjeet

Uutiskirjeen voi rakentaa ilman pelkoa kilpailijoista. Se on hyvin rakennettuna ja pitkäjänteisesti toteutettuna tärkeä osa monikanavaista sisällöntuotantoa. Uutiskirjeet rakentavat brändin asiantuntija-asemaa ja saavat aikaan myyntiä.

Palaa alkuun


Valokuvaus

Vaikuttavat valokuvat ottaa yhteistyökumppanien lisäksi taitava graafikkomme Sami.

Palaa alkuun


Valomainos

Tuottaa varsinkin pimeinä vuodenaikoina mukavaa valohoitoa ja julistaa omalta osaltaan yrityksen ilosanomaa. Yksi kerrassaan kaunis yksilö loistaa Tampereella ja sen voi nähdä näin: poistu Tullintorilta Arnoldsin viereisestä ulko-ovesta ja katsele kello yhden suuntaan.

Palaa alkuun


Varastokatu

Katu Sorsapuiston kupeessa Tampereella. Aatteen kotikatu.

Palaa alkuun


Verkkosivut

Laadukas sisältö suunnitellaan verkkosivuille vakuuttamaan niin kohderyhmät kuin hakukoneetkin. Kyse on oikean keskiarvon löytämisestä – huomiota täytyy kiinnittää ydinviesteihin, jäsentelyihin ja ylipäätään kiinnostavaan sisältöön. Se myy.

Palaa alkuun


Videokuvaus

Sami hoitaa myös kevyen tuotannon videokuvaukset ja editoinnit. Lisävoimaa saadaan tuotantoyhtiökumppaneilta.

Palaa alkuun


Videot

Verkkoyhteydet ovat niin nopeita, että liikkuva kuva kasvattaa jatkuvasti merkitystään brändimainonnassa. Kevyitä tuotantoja voidaan tuottaa helposti ja niillä saadaan aktivoitua kohderyhmiä esimerkiksi sosiaalisessa mediassa.

Palaa alkuun


Videotuotanto

Kts. videokuvaus

Palaa alkuun


Viestintä

Toimiva ja asiallinen viestintä on oleellinen osa brändin elämää. Viestinnällä kerrotaan julkisuuteen asioita asiantuntevasti ja mielenkiintoisesti. Näin saadaan brändiä kohderyhmille tutummaksi ja osallistuminen sen toimintaan koetaan usein jopa luontevammaksi kuin mainonnan kautta.

Palaa alkuun


Visuaalinen identiteetti

Brändin täytyy erottua massasta ja näkyä johdonmukaisesti kanavassa kuin kanavassa. Visuaalisuus antaa kaikki mahdollisuudet, todellista ammattitaitoa on pitää kokonaisuus selkeänä ja toimivana.

Palaa alkuun


Vuorovaikutus

Kts. viestintä.

Palaa alkuun


Värit

Visuaalinen kieli.

Palaa alkuun


Web

World Wide Web tai WWW… Kyl sää tierät!

Palaa alkuun


WIN

VOITTO!

Palaa alkuun


Word

Word!

Palaa alkuun


X-muuttuja

Riippumaton muuttuja.

Palaa alkuun


X-sukupolvi

Postmoderni sukupolvi, grunge, Frendit, X-gamesit, MTV ja Commodore 64!

Palaa alkuun


Ydinviestit

Mainonnan visuaalisuuden lisäksi vähintään yhtä tärkeää on se, miltä brändi kuulostaa. Tapaan puhua liittyy yleisen sävyn lisäksi ydinviestit, jotka kertovat olennaisen tuotteesta tai palvelusta. Ydinviestien systemaattinen toistaminen tekee brändin tutuksi ja saa kassakoneen kilisemään.

Palaa alkuun


Ylpeä

Ole ylpeä omasta tekemisestä. Mekin ollaan.

Palaa alkuun


Ympäristöystävällisyys

Tämän päivän vakio.

Palaa alkuun


YouTube-mainos

Tubessa on tulevaisuus. Me autamme sinua tavoittamaan kohderyhmäsi, säästämään kustannuksissa ja ohjaamaan liikenteen verkkosivuillesi.

Palaa alkuun


Yrittäjyys

Menestyminen.

Palaa alkuun


Yrittäjä

Menestyjä.

Palaa alkuun


Yritys

Menestys.

Palaa alkuun


Yritysilme

Yhtenäisen brändin tunnistus perustuu systemaattisesti kanavassa kuin kanavassa toistuvaan yritysilmeeseen. Yritysilmeessä huomioidaan brändin värit, graafiset elementit ja niiden toistuminen sekä käytettävä fonttimaailma. Kokonaisuuden tavoite on pystyä liittämään yritykseen haluttavia mielikuvia.

Palaa alkuun


Yritysvideo

Elokuvan kerronnallinen voima jyllää brändinrakennuksessa. Esitellään yrityksesi toimintaa tavalla, joka herättää aitoa kiinnostusta ja välittää harmaiden tilastojen sijasta yhteisösi uniikin tunnelman.

Palaa alkuun


Zzz

Muista nukkua tarpeeksi!

Palaa alkuun


Åland

Ihana saari.

Palaa alkuun


Ähky

Tammelan herkulliset noutopöydät.

Palaa alkuun


Ärsyke

Tätä tarvitaan, jotta saadaan aikaiseksi reaktio.

Palaa alkuun


Äänimainonta

Brändin äänimaailmaa voidaan suunnata kuluttajien korviin vaikkapa kauppakeskuksissa tai radiokanavilla. Äänimainonnalla voidaan tehdä esimerkiksi kekseliäitä, taktisia kampanjoita, tai pitkäkestoista brändimainontaa.

Palaa alkuun


Överit (Keep it simple stupid)

Kaikesta pitäisi tehdä niin yksinkertaista kuin mahdollista. Unohtamatta toimivuutta. Kts. myös ähky.

Palaa alkuun